Markedsføring med kjent profil
Case study - Cristian Brennhovd
Oppdrag:
-
Finne en passende profil til målgruppen
-
Kartlegge en samarbeidskampanje for å nå riktig målgruppe
-
Sørge for økt publisitet for profilene, samt øke omsetningen til Snkrplug
700% Økt omsetning

Løsning
For å sikre et vellykket samarbeid var det avgjørende å finne den rette profilen.
GripM arrangerte et markedsstunt mellom Brennhovd og SnkrPlug. Brennhovd ble en perfekt match for SnkrPlug grunnet hans unge følgerskare og urbane stil.
Kampanjen innebar en konkurranse i regi av GripM & SnkrPlug x Brennhovd, der hans følgere ble aktivt engasjert. Konkurransen oppmuntret til interaksjon, og vinnerne mottok premier levert av SnkrPlug.
Gjennom posts, reels og stories med swipe-up-funksjon kunne følgerne enkelt navigere til SnkrPlugs Instagram-profil og nettbutikk. Ved å kombinere underholdende innhold med tydelige call-to-actions, ble det skapt en direkte vei fra inspirasjon til kjøp.

Cristian Brennhovd
-
Farmen kjendis
-
71° nord
-
Ex on the Beach
Resultat
-
Cristian Brennhovd forble relevant ved å samarbeide med SnkrPlug, som leverer "hype" produkter
-
SnkrPlug fikk tilgang til Brennhovds store og engasjerte følgerbase.
-
SnkrPlug økte omsetningen med imponerende 700%, måneden etter kampanjen.
-
Økt engasjement og publisitet rundt begge profiler.