top of page

Markedsføring med kjent profil

Case study - Cristian Brennhovd

Oppdrag:

  • Finne en passende profil til målgruppen 

  • Kartlegge en samarbeidskampanje for å nå riktig målgruppe

  • Sørge for økt publisitet for profilene, samt øke omsetningen til Snkrplug​​​​

700% Økt omsetning

IMG_1352.jpg

​​​Løsning

For å sikre et vellykket samarbeid var det avgjørende å finne den rette profilen.

 

GripM arrangerte et markedsstunt mellom Brennhovd og SnkrPlug. Brennhovd ble en perfekt match for SnkrPlug grunnet hans unge følgerskare og urbane stil.

 

Kampanjen innebar en konkurranse i regi av GripM & SnkrPlug x Brennhovd, der hans følgere ble aktivt engasjert. Konkurransen oppmuntret til interaksjon, og vinnerne mottok premier levert av SnkrPlug.

 

Gjennom posts, reels og stories med swipe-up-funksjon kunne følgerne enkelt navigere til SnkrPlugs Instagram-profil og nettbutikk. Ved å kombinere underholdende innhold med tydelige call-to-actions, ble det skapt en direkte vei fra inspirasjon til kjøp.​

2F65E3A6-7025-45A5-BE47-2D0C4397B46C.jpg

Cristian Brennhovd

  • Farmen kjendis

  • 71° nord

  • Ex on the Beach

Resultat

  • Cristian Brennhovd forble relevant ved å samarbeide med SnkrPlug, som leverer "hype" produkter

  • SnkrPlug fikk tilgang til Brennhovds store og engasjerte følgerbase. 

  • SnkrPlug økte omsetningen med imponerende 700%, måneden etter kampanjen.

  • Økt engasjement og publisitet rundt begge profiler.

bottom of page